165

Εκτυπώσιμη μορφή

Ημερομηνία:

Δευτέρα, 24 Απρίλιος, 2017 - 10:45

Τη Παρασκευή 21 Απριλίου 2017 (Διακαινησίμου), με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου  Μητροπολίτου μας κ. Νικολάου, πραγματοποιήθηκε προσκυνηματική - εκπαιδευτική εκδρομή στα Καλάβρυτα, στο πλαίσιο  των κατηχητικών μαθημάτων του σχολείου της ενορίας μας.

Στην εκδρομή συμμετείχαν, με ενθουσιασμό παιδιά της Χριστιανικής Δράσης της ενορίας μας (μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου),  ενορίτες και φίλοι της ενορίας μας.

Το πρωί ξεκινήσαμε από την πλατεία του Ναού μας, πήγαμε οδικώς στο Αντίρριο και από εκεί μέσω της καλωδιωτής γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου περάσαμε στη Πελοπόννησο.

Πρώτος μας σταθμός το Διακοπτό όπου μετά από μία μικρή ξεκούραση, μας περίμενε η έκπληξη της επιβίβασης στο τραινάκι του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου για να μεταβούμε στα Καλάβρυτα μέσα από μία πανέμορφη διαδρομή διασχίζοντας και σκαρφαλώνοντας με τον Οδοντωτό το φαράγγι του Βουραϊκού.

Φτάνοντας στα Καλάβρυτα μεταβήκαμε στην Ι.Μ. Αγίας Λαύρας. Είδαμε τον πρώτο Ναό της Μονής προσκυνήσαμε στο Καθολικό της νέας Μονής την κάρα του Αγίου Αλεξίου του ανθρώπου του Θεού, πολιούχου της μαρτυρικής πόλης των Καλαβρύτων και ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο όπου φυλάσσεται το λάβαρο της ορκωμοσίας των αγωνιστών  του 1821, ο Επιτάφιος που είναι κεντημένος στη Σμύρνη το 1754, άμφια του Παλαιών Πατρών Γερμανού και η εικόνα του Αγίου Γεωργίου κεντημένη στην Κωνσταντινούπολη.

Αμέσως μετά, επισκεφτήκαμε το λόφο «Καπή» όπου έγινε η εκτέλεση όλων των ανδρών άνω των 14 ετών, από τους Γερμανούς, την ημέρα του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων στις 13-12-1943.

Ξεκουραστήκαμε στα Καλάβρυτα και βγάλαμε φωτογραφίες μπροστά στον   Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής όπου υπάρχει στο ένα καμπαναριό το ρολόι από το 1943, το οποίο σταμάτησε την ώρα της καταστροφής από την φωτιά.

Επόμενος σταθμός μας το Καλαβρυτινό Μουσείο Ολοκαυτώματος (Παλαιό Σχολείο Καλαβρύτων), όπου οι υπεύθυνοι του Μουσείου με μεγάλη χαρά μας ξενάγησαν στις αίθουσες όπου περιγράφονται, η πόλη των Καλαβρύτων πριν το πόλεμο του 1941, η πόλη κατά την περίοδο της κατοχής, η ημέρα του Ολοκαυτώματος και της εκτέλεσης των ανδρών, ενώ υπάρχουν και πίνακες με τα ονόματα και φωτογραφίες όλων των εκτελεσθέντων που είναι πάνω από 600 άτομα.

Τελευταίος σταθμός κατά την επιστροφή, η Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου. Προσκυνήσαμε στο Καθολικό την Ιερή Εικόνα της Παναγίας από μαστίχα και κερί φιλοτεχνημένη από τον Ευαγγελιστή Λουκά, η οποία όσες φορές και αν κάηκε το Μοναστήρι η ίδια δεν έπαθε απολύτως τίποτα, ήπιαμε αγίασμα από την πηγή που βρίσκεται στο σπήλαιο της ευρέσεως της εικόνας και ξεναγηθήκαμε στο μουσείο της Μονής, ενώ είχαμε και έναν πολύ εποικοδομητικό διάλογο με τους πατέρες της Μονής.

Η επιβίβαση στο λεωφορείο σήμανε την επιστροφή, όχι όμως για εμάς τα παιδιά.  Μέσα στο λεωφορείο παίξαμε τέσσερα ομαδικά και ατομικά παιχνίδια,  τραγουδήσαμε και βραβεύσαμε τη μαμά με το καλύτερο γλυκό που πρόσφερε στο κατηχητικό μας τη χρονιά που πέρασε.

Τέλος κατά την επιστροφή διασχίσαμε τον Κορινθιακό κόλπο με το ferry-boat και θαυμάσαμε τη γέφυρα και από κάτω.

Χωρίς να κουραστεί κανείς, με χαμόγελα και αισιοδοξία για την εκδρομή που θα πραγματοποιηθεί του χρόνου, αργά το βράδυ στη πλατεία του Ναού μας είπαμε την καληνύχτα και δώσαμε ραντεβού για μετά τις εξετάσεις που αισιοδοξούμε να έχουμε καλοκαιρινές κατηχητικές δραστηριότητες.

Ευχαριστούμε το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για την όλη οργάνωση,  τους γονείς που μας συνόδεψαν ακούραστα, τους ενορίτες και τους φίλους της ενορίας που πλαισίωσαν την εκδρομή μας και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» από την παιδική καρδιά μας στον συντοπίτη μας βουλευτή κ. Αποστόλη Καραναστάση, ο οποίος προσωπικά

μας χορήγησε τα εισιτήρια του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ

ΚΑΛΟ  ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Χριστός Ανέστη - Αληθώς  Ανέστη!

Τα παιδιά του Κατηχητικού της Ενορίας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επικοινωνήστε μαζί μας στο+22310 50552-3
Στείλτε μας email στο

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα της Ι.Μ. Φθιώτιδος μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση...